مسوول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه: عمره، اقدامی فرهنگی برای تحول زایران

در ادامه جلسه "محمد حسین خوش نویس" کارشناس مدیریت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی بعثه مقام معظم رهبری، گفت: مدیریت هتل ها نقش مهمی به عهده دارند و اگر رفتاری بر گرفته از تکریم زایر نداشته باشند مشکلات عدیده ای ایجاد می شود.

وی، هتل بدر المحمدیه که محل مراجعه تعداد زیادی از زایران و برگزاری مراسم های ویژه است را نیازمند افزایش عوامل هتل دانست و از مسوولان عمره سعادت خواست در این باره پیگیری مناسب داشته باشند.

"فرج الله هدایت نیا" کارشناس مسوول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره نیز بابیان برخی نیازهای اجرای امور فرهنگی، اظهار کرد: دعای کمیل، دعای ندبه، جلسات انس و معرفت، مدینه شناسی و زیارت دوره ویژه، عمده برنامه هایی است که نیازمند حمایت همه جانبه دست اندرکاران عمره می باشد.

وی به لزوم فراهم آوردن شرایط لازم برای امور فرهنگی در هتل هایی که زایر کشورهای دیگر هم حضور دارند، افزود: مدیران این گونه هتل ها همکاری بیشتری با مسوولان یا رابطان فرهنگی داشته باشند تا ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، مشکلی ایجاد نشود.

مسوول ستاد عمره سعادت در مدینه منوره هم از دیگر شرکت کنندگان این جلسه بود که درباره مشکلات انتخاب مدیر ثابت و عوامل آن صحبت کرد و گفت: نباید تمام اتفاقاتی که در هتل ها رخ می دهد را به پای مدیر هتل گذاشت چرا که رفتار عوامل نیز بسیار حایز اهمیت است و گاهی این رفتارها منجر به حذف دوره بعدی مدیر هتل می شود.

وی درباره هتل های مشترک با سایر کشورها نیز توضیح داد: در مجموع چهار هتل به این صورت زایر ایرانی پذیرش می کنند که نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

"شرافتی" با یادآوری این نکته که نباید بهانه به دست دیگران دهیم که ما نمی توانیم با سایر مسلمانان تعامل داشته باشیم، ادامه داد: تلاش شده است مدیران هتل ها یا از فرهنگیان باشند یا آشنا به امور فرهنگی باشند تا در برنامه خللی ایجاد نشود.

وی هدف اصلی از برنامه های بعثه و کارگزاران حج را ایجاد فضایی برای برقراری رابطه خوب میان زایر و دین بیان کرد و افزود: تمام هم و غم ما این است که زایر بیشترین بهره برداری را از این سفر داشته باشد و تا آخر زندگی از دستاوردهای معنوی آن استفاده کند.

/ 0 نظر / 6 بازدید